wat vooraf gaat ... - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Jan Oldenburger - WaarBenJij.nu wat vooraf gaat ... - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Jan Oldenburger - WaarBenJij.nu

wat vooraf gaat ...

Door: jan o.

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Maart 2012 | Nederland, Voorhout

Lief reisdagboek,

Binnenkort, over 19 dagen lees ik net, ga ik weer op reis. Deze keer is het reisdoel Iran, waar ik van 6 tot en met 13 april met een groep nu nog onbekenden een rondreis ga maken. Om mijn bll-tje (bezocht-landen-lijstje) verder aan te vullen, ga ik via Bakoe in Azerbeidjan naar Iran en via Egypte weer terug. In Alexandrië woont een ex-huisgenoot en die ben ik van plan op te gaan zoeken. Als alles volgens plan verloopt ben ik na terugkomst in 80 landen geweest.

Wat moet je in godsnaam in Iran? wordt mij regelmatig gevraagd. Mijn standaard-antwoord is "rondkijken", niet alleen naar al het moois wat ze daar graag willen laten zien, maar ook naar hoe de mensen daar hun dagelijks leven leiden of - opvallend weinig, vind ik - (eronder) lijden. Op Iran kom ik, omdat ik bij dezelfde organisatie twee jaar geleden offerte gevraagd heb voor een bezoek aan Noord-Korea en waar ik nu dus weer een mailing van kreeg met Noord-Korea en ... jawel, Iran. Toen begon ik te denken, tja Iran lijkt me eigenlijk wel een interessant land, dus laat ik het maar gewoon doen.

Zo is het dus gekomen, maar nu ga ik eerst weer wat anders doen, zoals achter de visums voor Iran en Azerbeidjan aan (gelukkig is Den Haag niet al te ver weg). Later meer over de voorbereidingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Ik reis graag en daar verslag van doen vind ik ook leuk, maarre ... dingen volhouden/afmaken ben ik niet altijd even sterk in. Maar als je het niet blijft proberen, gaat het zeker niet lukken ...

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 24072

Voorgaande reizen:

11 Juli 2021 - 06 Augustus 2021

Kameroen

19 Februari 2017 - 06 April 2017

overwinter-reis 2017

07 April 2014 - 13 Juni 2014

Lentereis 2014

27 November 2013 - 03 December 2013

de knaal-eilanden

03 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Naar IJsland en zo

30 Oktober 2012 - 25 November 2012

Herfst 2012

02 April 2012 - 19 April 2012

Mijn tweede reis dit jaar

Landen bezocht: